HR Adviseur

Wij zijn Amac
Wij zijn Amac, dé plek waar innovatie en passie samenkomen. Als Apple Premium Reseller verkopen wij, via onze 47 Amac Stores en een webwinkel, Apple-producten, accessoires en diensten aan consumenten en bedrijven in Nederland.
Wij bestaan sinds 2005 en zijn inmiddels gegroeid tot een organisatie met 750 collega’s. Het is nooit ons streven geweest om de grootste Apple-winkel van Nederland te zijn, maar wél de beste (en ook de leukste). Daarom zijn we altijd op zoek naar leuke, eigenzinnige mensen die niet alleen supergoed zijn in wat ze doen, maar ook nog eens beter willen worden. Daarbij zijn wij een informele organisatie waar medewerkers zich snel thuis en op hun gemak voelen.
We zijn ambitieus en Amac en de HR-afdeling is volop in ontwikkeling. Je krijgt dus veel ruimte jouw eigen ideeën invulling te geven. Het HR en Learning & Development team van zes collega’s, waarvan je deel gaat uit maken, is informeel, enthousiast, sociaal en dynamisch.
Wat ga je doen?
Als HR Adviseur leg je verantwoording af aan de HR Manager. Je bent samen met het team verantwoordelijk voor de dagelijkse coördinatie en uitvoering van operationele HR processen en projecten.
Ook denk je mee met het team en de HR Manager samen de HR dienstverlening door te ontwikkelen.
Je werkt samen met onze recruiter en collega’s van Learning & Development, we zijn één team en met elkaar investeren we in een kwalitatief goed personeelsbestand. Jij bedenkt wat daarvoor nodig is in de business.
Je implementeert nieuwe werkwijzen om HR processen efficiënter te laten verlopen, en werkt aan een positieve employee experience.
Samen met managers kun je het verloop en verzuim binnen een afdeling bespreken en plannen maken dit aan te pakken.
Afdelingsoverleggen kun je bijwonen om specifieke HR thema’s onder de aandacht te brengen en kennis over te dragen. Jij kunt daar zelfstandig invulling aan geven.
Aanspreekpunt zijn voor HR gerelateerde vragen over o.a. arbeidsvoorwaarden, werving & selectie, verzuim. De informatie hierover houdt je online up-to-date.
De personeelsadministratie wordt uitgevoerd door de HR medewerker, maar je leert alles over de processen en leidt dit in goede banen, zodat we het personeelssysteem goed benutten en tijdig documenten opstellen. Je springt dan ook bij als er een document opgesteld moet worden.
Wat verwachten wij van jou?
Afgeronde HBO- of MBO-opleiding met minimaal twee jaar ervaring in HR advisering.
Je hebt aantoonbaar meerdere verbeteracties/projecten gedaan op het gebied van: inrichting gesprekscyclus, verbeteren employee experience, aanpakken van verloop. Je hebt anderen daarbij geholpen en wilt dit nu graag zelfstandig gaan doen.
Je kunt verzuimbegeleiding invulling geven in samenwerking met een Arbodienst.
Veilig werken, integriteit en bewaken van privacy vindt je belangrijk, en je hebt ermee ervaring dit te bevorderen. En je bent ermee bekend te werken conform HR gerelateerde wetgeving, zoals AVG, Arbo, zorgregelingen. Ook ben je gewend te werken volgens standaarden en processen gerelateerd aan ISO certificeringen.
Met jouw communicatieve vaardigheden leg je makkelijk contact met de managers.
Door op een overtuigende manier advies te brengen, weet je ook resultaten te boeken in je projecten.
Je bent pro-actief, doordat je op een juiste manier informatie verkrijgt waardoor je op de hoogte bent wat er speelt voor de managers, en overzicht behoudt in prioritering.
Bij voorkeur ben je vier of vijf dagen per week beschikbaar, parttime of fulltime is mogelijk (32-38u). Je werkt drie dagen samen met het team op ons hoofdkantoor in Utrecht.
En wat mag je van ons verwachten?
Een marktcomfort salaris tussen €3.000-€4.000, afhankelijk van ervaring en opleiding. Dit salaris is op basis van een 38 urige werkweek.
Je kunt je werk en privéleven goed afstemmen, want we zijn flexibel in het plannen van je werkuren op kantoor en thuis.
Wist je dat een van onze waarden is ‘Samen uniek!’. Je kunt bij Amac helemaal jezelf zijn.
Teamwork! Er is veel Retail, HR en Recruitment passie aanwezig in het team, we helpen je te werken aan concrete ervaringen en successen.
Je bent als je start de enige HR adviseur, en HR Manager is jouw leidinggevende met wie je wekelijks contact kunt hebben over jouw aanpak en ideeën.
Je werkt natuurlijk met een Macbook en de nieuwste IPhone in een moderne kantoortuin op het hoofdkantoor in Utrecht, en je krijgt devices om je thuiswerkplek in te richten.
Je krijgt een leuke werkomgeving in The Wall Utrecht; je luncht of borrelt daar gezellig samen met collega’s, wandelt in de omgeving, sport in de gym beneden, of doet een boodschap bij een van de vele winkels van Leidsche Rijn Centrum.
En we houden van het organiseren van team events!Veel korting op onze producten in de winkels of online!
Nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 25 vakantiedagen; reiskostenvergoeding; pensioenregeling (premie ¼ deel werknemer en ¾ deel werkgever); korting op je zorgverzekering via CZ en online personeelskortingen via Benefits at work.
Is dat een dikke vette ja?
Klik dan op de button ‘Solliciteer nu’ en upload jouw cv en een motivatiebrief. Sollicitaties zonder motivatiebrief nemen wij niet in behandeling. Een VOG is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
We zijn op zoek naar een Nederlands sprekende collega. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.